Asi by sme sami toľko odvahy nenašli, ale príležitosti sa majú hľadať a nie odmietať. Navyše táto znela naozaj sympaticky, a tak sme v júni, dva dni pred odchodom na dovolenku, kývli na ponuku zapojiť sa do súťaže IBM Firma roku 2022.
Času bolo málo, prihláška bola rozsiahla, ale dali sme v práci hlavy do hromady... a pri fľaši prosecca sme jedno dovolenkové popoludnie všetko dokončili a odoslali.
Ťažko povedať, či nás medzi 10 finalistov z južných Čiech posunul produkt, barefootové topánky, ktoré sú pohodlné a zdravé a majú veľký potenciál. Alebo náš príbeh, kedy som skôr zo zúfalstva než z podnikateľského popudu objednala 50 topánok pre vlastné dieťa a predávala ich po kamarátoch. Alebo podnikateľská cesta plná veľkých i malých krokov vrátane prešľapov od prvej topánky k existujúcim sto tisícom. Možno za úspechom stáli komisii odovzdané účtovné uzávierky, naša snaha šíriť osvetu ohľadom zdravého obúvania alebo vaše pozitívne hodnotenie na Heuréke či Googli.
Ja verím, že je to kus všetkého.
Po vyriešení klasických dámskych problémov ako čo si vziať na seba (mám toho málo), čo na tvár, na nechty aj na nohy (mám toho veľa), sme s Martinom vyrazili do Českých Budějovíc na slávnostný večer. Udalosť pre každého podnikateľa oku i uchu lahodiacu, pretože málokedy sa stretnete s toľkými spriaznenými dušami, a tu vám navyše ostatní gratulujú a ďakujú, že podnikáte, zamestnávate ľudí, platíte dane, vyzdvihnú vaše pozitíva, ktoré si v behu podnikateľských udalostí skoro neuvedomujete.
Zároveň vidíte ten priestor na edukáciu ľudí, pretože v bosých topánkach sme tam boli ja, Martin a ďalší 2 účastníci zo zhruba 100 hostí...
Prezentovať pred sálou plnou ľudí našu firmu je pre človeka, ktorý nie je rád stredobodom pozornosti, veľký výstup z komfortnej zóny. Triasla som sa v hlase aj v nohách. Nenosiť barefooty, ktoré mi poskytli pevnú základňu, tak som to neustála.
Rozhodovala komisia zložená z manažérov spomedzi partnerov súťaže, zástupcov kraja a odborných firiem. Vybrať víťaza je asi ako voľba miss, dá sa určiť, ktorá žena je najkrajšia?
Napriek tomu, keď vyhlásili ako víťaza Little Shoes, mala som obrovský pocit satisfakcie. Výhra v súťaži z nás nerobí najfirmu v Juhočeskom kraji, ale je to krásne ocenenie našej práce, snahy a energie, ktorú celý náš tím do firmy dáva.
Tešili sme sa, až každému zo zamestnancov osobne poďakujeme, symbolicky opäť proseccom, ktoré nám pomáhalo s podaním prihlášky, aj s drobným odkazom, v čom vidíme jeho (zamestnanca... nie prosecca...) hlavný prínos pre Little Shoes. Každý má na tomto úspechu svoj podiel a my si prácu ľudí vážime, bez nich by to nešlo.
Ďakujeme všetkým za organizáciu súťaže, za emocionálne silný večer a za elán do ďalšej práce, ktorý nám toto ocenenie dalo. Výhra v krajskom kole znamená milé hmotné dary, ale hlavne vniesla slovo barefoot aj Little Shoes do médií a my sme tým získali ďalšie možnosti, ako dostať najpohodlnejšie a zdravé topánky medzi širšiu verejnosť. A to je najviac!
Tu už rozhovorujeme pre Hospodářské noviny a ČTK.
Snáď je naša podnikateľská cesta aj trochou inšpirácie, že z minimálnej vstupnej investície a obývačkového predaja sa dá urobiť plne fungujúca, ekonomicky stabilná rodinná firma. Že začať podnikať s malými deťmi na krku je ideálny timing, pretože si zachováte mentálne zdravie a nemáte vlastne veľmi čo stratiť. Že poctivá každodenná mravčia práca vedie k úspechu aj to, že k vám do rozbehnutého vlaku môže priskočiť manžel a zvýšiť rýchlosť.
Ďakujeme!