Reklamácia

Na reklamovanie vadného tovaru prosím vyplňte Reklamačný formulár 2024

Pred odoslaním reklamácie prosím ešte zvážte, či je oprávnená. Životnosť obuvi je daná spôsobom a intenzitou používania – pri nesprávnom či intenzívnom používaní dôjde k jej opotrebovaniu oveľa skôr ako za 24 mesiacov bez toho, aby tým vznikalo právo z chybného plnenia. Najčastejšie dôvody neopodstatnených reklamácií sú:

  • Tovar bol používaný na nevhodný účel (napr. na jazdu na odrážadle, vychádzková obuv na šport, interiérová obuv vonku a pod.)
  • Vada bola na tovare v čase prevzatia a napriek tomu bol tovar používaný – odlišnosť veľkosti ľavej a pravej topánky, krivé šitie, nerovnosti na podrážke a pod.
  • Vada vznikla mechanickým opotrebením (odretý až predrený materiál trením o tvrdý a hrubý povrch)
  • Jedná sa o nevhodne zvolenú obuv (topánky tlačia, vyzúvajú sa, nesedia na nohe…)
  • Vada nebola reklamovaná v okamihu jej vzniku a tovar bol aj po jej vzniku ďalej používaný a odovzdaný na reklamáciu až pri rozsiahlom poškodení – napr. diera v podrážke, výrazné rozlepenie topánky a pod.) a celkovo vynosenej obuvi.
  • Vada je spôsobená nesprávnym užívaním (odieraním, ošúchaním, premočením), skladovaním vo vlhku, nesprávnou údržbou – absencia pravidelnej impregnácie a krémovania, praním, nevhodným čistením, aplikáciou čistiacich prostriedkov ovplyvňujúcich farebnú stálosť, sušením sálavým teplom, v sušičke či fénom, vystavovaním slnku, zásahom kupujúceho-spotrebiteľa či mechanickým poškodením